Dagens Meny 100402

Idag var jag som sagt på påsklunch med familjen och jag anpassade måltiden men tog små små mängder av vissa sorters typisk påskmat som egentligen innehåller lite mycket kolhydrater, t.ex. två små bitar sill, cirka 1-2 tsk röbetssallad, en ägg halva som där var lite kaviar på och så. Tog även två skivor inlagd gurka. Inläggningar både till sill och grönsaker innehåller ofta mycket socker, men i så små mängder som jag tog idag så spelar det inte mig någon större roll - när det är så sällan som vid påsk.

DAGENS MENY (Fredag 2/4)
Frukost: En omelett på två ägg + lite tacofärs (rester) & riven parmesanost
Lunch: Förrätt - Ägghalvor med majonäs/lite kaviar. Lax, lite sill, lite rödbetssallad (kom på efteråt att oj, det är ju inte så lchfvänligt, så det blev bara någon tesked, en skiva inlagd gurka. Huvudrätt - Fläskstek, sallad, skysås, fetaost + en skiva inlagd gurka. Efterrätt: Två koppar kaffe med vispad grädde
Middag: LCHF-våfflor (kan lägga upp recept, men det är nästan identiskt med lchf-pannkakorna) med hallongrädde (enkelt recept kommer!)


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

Ha en trevlig påsk :)

2010-04-03 @ 10:22:06
URL: http://sofija.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback