Dagens Meny 100405

Dagens lunch improviserades ihop lite snabbt och enkelt och blev hur gott som helst. Middag på bortaplan kan ju alltid bli lite nervöst när man inte äter allt. Denna gången var jag dock modig nog att ringa i förväg och kolla vilken typ av mat det skulle serveras. Kött av något skulle stå på menyn och då tänkte jag direkt att det skulle lösa sig oavsett, även om tillbehör ännu ej var fastställt. När det blev rättikagratäng över i lördags, så kom jag på den briljanta idén att ta med mig resterna på dagens middag. Så ett samtal senare var det bestämt! Det blev en utmärkt middag.

DAGENS MENY (Måndag 5/4)
Frukost: Äggmjölk med kaffesmak
Lunch: Omelett på två ägg & tacokryddad köttfärs. Toppad med en liten klick philadelphia, tacosås och en sallad.
Middag: Fläskytterfilé, rättikagratäng, champinjonsås, lite grönt. (Efterrätt = En kopp kaffe toppad med vispad grädde. Perfekt när det serveras grädde brevid till den "riktiga" efterrätten!)
Mellanmål: En pones + bregott (Ponesen jag bakade igår med solrosfrö & linfrökross i, gjorde sig faktiskt riktigt bra med bara bregott på. MUMS!)


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback