Dagens Meny 100414

Det kändes i kroppen att jag hade tränat hårt på morgonen, bara någon timme efter frukost så började jag bli lite hungrig. Eftersom att jag visste att lunchen skulle bli sen så blev det därför ett förmiddagsmellanmål (mycket ovanligt för min del sedan jag började med LCHF). När jag var ute såg jag en tjej som satt i solen, på gräsmattan, och åt en glass. Jag kände en längtan efter den där känslan av första glassen för säsongen i solen. Jag var inte så sugen på glassen i sig, men jag var ute efter känslan. Enkelt fixat, jag gick hem och gjorde lite egen "falsk" snabbglass. Någon matsked grädde vispad med vaniljpulver, mixade i några matskedar frusna hallon = LCHF-vänlig snabbglass! Senare fick jag en sådan där fixidé på ett potentiellt recept som jag ville göra, jag ville testa att tillverka någon form av kanelbullsliknande ting i lchf-anda. Inte var jag så sugen på det just idag, men ibland när jag får sådan idéer så blir jag så nyfiken att jag bara måste prova direkt. Dock blev de inte riktigt bra, så något recept får ni inte. Jag återkommer när jag har testat på nytt (med mindre kardemumma, de smakade nämligen bara det). Nåja...nu har jag förklarat hälften av dagens mål i form av lång text, nu kör vi en lista:

DAGENS MENY (Onsdag 14/4)
Frukost: Äggmjölk med kaffesmak
Mellanmål: Skinkrullar, paprika, currymajonäs & en minibabybell-ost
Lunch: Kycklingpaj, gurka, tomat
Fika: Lite vispad grädde mixat med frusna hallon & lite vaniljpulver
Middag: Köttfärssås & kokt vitkål
Smakprov: Kardemumma/kanelgiffel i lchfform




Kommentarer
Postat av: Artemis

Nej du måste lägga ut receptet, jag ÄLSKAR kardemumma!

Eller så kan du mejla det till mig! =)

2010-04-15 @ 10:10:32
URL: http://artemisjukebox.wordpress.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback