Dagens Meny 100430

Istället för att fira Valborg med fest och dryck, så firade jag med träning och lite kvällssnack utöver det vanliga. Grönsaksstavar, dipp & lite mörk choklad har jag avnjutit. Känslan av att ha lyxat till det och ätit gott, men inte för den sakens skull behöva ha magknip och illamående, den känslan är ganska skön.

DAGENS MENY (Fredag 30/4)
Frukost: LCHF-vaniljyoghurt med linfrökross & kanel
Lunch: Matlåda - Vit sparrissoppa & bacon (även baconet, rester från igår)
Middag: Flygande Jakob (Recept kommer läggas upp!) & Tomatsallad (Inget avancerat, men lite tillpiffat så recept kommer!)
Kvällssnack: Gurkstavar & Paprikastavar, Dippa, 3 rutor mörk choklad

Jag åt faktiskt färdigdipp idag, men jag testade i alla fall att bara hälla i hälften av kryddan och det fungerade bra, jag kände mig väldigt nöjd ändå. Jag åt Estrellas "Tortilla" och blandade den med Mildas Fraiche (24%). Mildas fraiche har inte mindre kolhydrater än gräddfil, men däremot är den krämigare och har mer smak och jag tycker att den passar så bra ihop med just tortilladippen. Kan tänka mig att den hjälpte till att öka smaken när jag tog mindre krydda!


Kommentarer
Postat av: Anette

bra med mat,lite tips,fin blogg

2010-05-02 @ 03:00:42
URL: http://lifeofnett.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback