Hallongrädde

Här kommer ett litet mini-recept igen. Denna gången på ett tillbehör alternativt efterrätt.

HALLONGRÄDDE
Ca. 2 dl Vispgrädde
1-2 krm Äkta Vaniljpulver
Ca. ½-1 dl Frusna hallon

Häll upp grädden i en skål och tillsätt vaniljpulvret, vispa sedan grädden till den har lagom konsistens för att vara vispad grädde. Vispa hellre lite för mycket än för löst. Häll sedan i hallonen frusna och mixa samman med t.ex. en stavmixer.

Passar jätte bra som tillbehör till t.ex. lchf-våfflor och lchf-pannkakor, men det fungerar även bra att äta för sig själv som en liten efterrätt. Smaken påminner lite om glass! Varför inte testa att sätta in det i frysen en stund för att få en lite fastare konsistens och sedan riva lite riktigt mörkt choklad över? Jag har inte testat själv, men jag tror att det blir en jätte fin lchf-vänlig efterrätt.


BETYG: 5,5/7
Njutning för smaklökarna!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback