Hinder är inga hinder om du inte låter dem stoppa dig...

På sistonde har jag kommit på mig själv med att låta bli att skriva ner vissa av mina tankar och funderingar här. Detta enbart på grund av att det känns som att mina ord i skrift möjligen inte kommer att göra mina tankar rättvisa. Långt efter att en tanke har väckts så förbereder jag mig mentalt på att få ner den i skrift, men mycket längre än så kommer jag inte. Dessa blogginlägg stannar helt enkelt vid förberedelsestadiet och blir där med aldrig några blogginlägg. Jag själv känner att jag var bättre på att skriva förr i tiden, jag hade då en bättre förmåga att kunna fånga det väsentliga med relativt få ord. Därimellan lyckades jag även få en viss känsla samt en variation av ordval som gjorde texten mer levande. Numera brukar mina djupare funderingar inte bli särskilt djupa när jag sammanställer dem i skrift. Snarare blir de till en sörja av otydliga formuleringar, svaga poänger, långa innehållslösa meningar...ja, ordbajs helt enkelt! Det är inte roligt att se sina betydelsefulla funderingar förvandlas till något mindre betydelsefullt, men och andra sidan så är det ju dumt att låta min ringrostiga författarförmåga stoppa mig. Om jag bara ger mig sjutton på att faktiskt våga skriva ner det jag vill här i bloggen, så kanske jag plötsligt får flyt i skrivandet igen och kan känna mig nöjd med mina texter. Vem vet? Vi testar helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Tack sa mycket! Ja det är helt sant =)

2010-04-21 @ 22:34:44
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken klockren rubrik!!

2010-04-22 @ 08:16:08
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Lena

å jag känner igen mig så väl i det du skriver! Man vet liksom vad man menar,men sen när man skriver ner det så blir det bara just ordbajs haha..Vilket innebär att ibland så är det bara de som känner mig som förstår vad jag skriver i min blogg hihi..Önskar dig fortsatt lycka till med utmaningen osv,tycker du verkar ruggigt beslutsam!=)

2010-04-22 @ 08:52:38
URL: http://ellisol.blogspot.com/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback