StepStyrka!

Idag var det inplanerat lite av vad man kan kalla dubbel-träning (...eller något). Dagen inleddes med 3 kilometer jogging, som förvisso gick väldigt långsamt, men det var för den delen inte enkelt på något sätt. För att vara ärlig var jag extremt anfådd när jag nådde slutet av rundan. Så i det läget kände jag en viss oro inför hur dagens andra pass skulle gå. Jag hade nämligen även planerat att gå på StepStyrka. Inte nog med att jag aldrig har testat det passet förr, utan det kändes även som att beskrivningen på hemsidan antydde att det var ett pass i lite tuffare klass än vanlig medel.

Med lite oro och mycket trötthet i kroppen begav jag mig trots allt till gymmet för att för första gången prova på StepStyrka. Ingen tid att förlora.

Och vet ni vad? Jag tror jag har hittat rätt, jag är frälst.
Även om passet var lite mer än vad jag klarar av koordinationsmässigt, och det dessutom gick i ett jäkla tempo i slutet och styrkan var hårdare än vad jag är van vid, trots allt detta - så var det sjukt jäkla super roligt! Instruktören var dessutom världens härligaste och hon kändes väldigt kompetent och var mån om att träningen skulle bli så bra som möjligt för oss deltagare. Bra instruktörer är alltid ett stort plus!

Jag har alltid gillat Step skarpt, men eftersom att jag har lite svårt med koordination så har jag alltid hållt mig till de såkallade baspassen. Det har gett mig möjlighet att hänga med i koordinationen och på så sätt kunna köra fullt ut och få upp pulsen. Dock har jag ibland känt efter steppassen att jag inte har varit riktigt utmattad ändå, det har känts som att jag har haft mer att ge. Idag insåg jag att jag faktiskt kan hänga med helt okej vad gäller koordinationen även om det inte är baspass. I StepStyrka får man dessutom även hård styrketräning och passet är hela 70 minuter. Hela kroppen får sig en riktig genomkörare! Det är precis ett sånt här pass jag har letat efter.

STEPSTYRKA STEPSTYRKA STEPSTYRKA!!!

Har du provat stepstyrka?
I så fall vad tycker du om det?

Kommentarer
Postat av: Beckis

Hej! Skulle ljuga om jag sa att utmaningen går bra... hehe! Ligger hopplöst efter med de flesta moment. Men jag kanske kan komma ifatt lite i helgen. Dock känns det lite meningslöst. Träna allt på en gång ger ju inte så mycket i längden. Syftet är ju att det ska vara konsekvent liksom. Men det är väl bara att kämpa på!

2010-04-15 @ 21:02:19
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt
Postat av: Jenny

Vad kul att du hittat ditt pass!!! :D Jag har aldrig provat StepStyrka men håller med dig om att vanlig step är skitskoj!! :) Får man fråga var det är du tränar? Alltså typ på Friskis eller på gym? :)

2010-04-15 @ 21:37:34
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: ulla

tackför svar..

nu till nästa fråga

jag är stor älskare av apelsiner,,,vanliga+blodapelsiner..

så min fråga blir vilken frult kan jag äta utan att få i mej för mycket fruktsocker..

tacksam för svar

2010-04-15 @ 21:46:50
Postat av: Jenny

Okej vad kul! :)



Ja i och med Xtravaganza som jag är medlem hos så ingår gymkort hos dem, i mitt fall i HG Atletics lokaler i Södertälje :) De har också ett bra utbud av pass, dock har jag inte provat något än :P Har mest varit på "vanliga" gymmet och tränat ensam :)

2010-04-15 @ 21:49:24
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: evelina

ja tur =)

2010-04-15 @ 22:06:08
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: Minendie

Vad härligt att du har hittat en träningsform som du tycker så mycket om. Jag har inte vågat mig på gruppträning än, det var flera år sen jag körde nåt sånt. Jag hoppas att jag ska våga mig dit igen när jag har fått lite bättre kondition.

2010-04-15 @ 22:26:40
URL: http://minendie.wordpress.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback