Tacokrydda

Jag har ju glömt berätta att jag har testat att göra egen tacokrydda! Det receptet skall ni såklart genast få.

TACOKRYDDA
(Till ca. 400-600 gram köttfärs)

0,5-1 tsk salt
1 tsk vitlökspulver
1-2 tsk chilipulver
2 tsk spiskummin
1 tsk lökpulver
2 krm cayennepeppar
1 tsk paprikapulver
0,5 tsk Svartpeppar

Blanda ihop alla kryddorna, sen är din alldeles egna taco-kryddmix klar!

TIPS! Denna kryddmix går alldeles utmärkt att blanda med gräddfil så har du vips en god dipp att dippa grönsaker i. Blanda i lite krydda i taget och smaka av efterhand för att få en lagom stark dipp.



BETYG: 6/7
Blir lika gott som med de färdiga dippmixerna (som innehåller socker & tillsatser)!


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback