Vanedjur

Här hemma så sover alltid jag på ena sidan av sängen, och min sambo då på andra sidan sängen. Igårkväll fick toksambon helt sonika för sig att vi i natt skulle sova på motsatt sida jämfört med vad vi brukar. Och usch och aj och stonk vad dåligt jag har sovit! Det är ju helt otroligt vilket vanedjur människan är. Det är inte konstigt att vi tycker att det är krånligt att förändra våra vanor, t.ex. vad gäller kost och träning, för det är ju sådana vanor som ofta är väldigt djupt rotade. Men det skulle också innebära att om vi bara bestämmer oss för att förändra vissa av våra vanor, ser till att göra det och håller fast vid det under en period - så vips är det istället de nya som blir till vanor! För vi människor vänjer oss och när vi har gjort det, då går det ganska automatiskt och då behöver vi inte lägga lika mycket tankar och energi på att det skall bli rätt längre.

Detta vanedjur har verkligen börjat vänja sig vid sin nya kosthållning och sitt mer fysiskt aktiva liv. För att stora delar går faktiskt av rena farten, utan att jag behöver fundera särskilt mycket på det.

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback