Dagens Meny 100223

Idag testade jag för fösta gången den omtalade lchf-klassikern; hackat kokt ägg med smält smör. Enligt mig var det ingen smakexplosion, men inte heller äckligt på något vis. Jag tycker dock att det är ett bra mellanmål om man vill ha något riktigt snabbt och enkelt som mättar bra. Jag hann inte laga lunch innan jag skulle iväg, så jag åt det som mellanmål för att hålla blodsockret jämt till att jag kom hem igen och kunde laga lunch. Åt lunch 3-4 timmar senare än vanligt, men var ändå inte hungrigare än vanligt, så när det gäller mättnadsgrad så får hackat ägg med smör toppbetyg!

DAGENS MENY (Tisdag 23/2)

Frukost: Ost/skinkburgare & två stekta ägg

Mellanmål: Ett kokt, hackat ägg med smält smör (Kan lägga till det i receptbanken trots enkelheten!)

Lunch: Broccoli/Blomkålssoppa (Recept kommer!) med knaperstekt bacon & riven ost

Middag: Ungsbakad vit fisk med äggsås (Recept kommer på hela rätten!)

 


Kommentarer
Postat av: TERREH

SV: Det är toppen med mig! :D Förutom att jag är sjuuukt trött! x)

2010-02-23 @ 22:52:04
URL: http://terreh.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback