Grönsaker i kryddig tomatsås

Ett bra tillbehör som jag improviserade ihop häromdagen.

GRÖNSAKER I KRYDDIG TOMATSÅS
(2-3 portioner)

1 Schalottenlök
1 Orange paprika
3-6 Champinjoner
1 dl Passerade tomater
½ dl Vispgrädde
Färsk chili
Lite soja
Smör att steka i
Salt
Peppar

Lägg en rejäl klick smör i en kastrull. Hacka lök och paprika och fräs i kastrullen. Skiva champinjonerna och tillsätt dessa. Låt grönsakerna fräsa en stund, tillsätt lite soja, salt och svartpeppar. Häll sedan över de passerade tomaterna och grädden. Finhacka lite chili och strö i såsen. Låt allting koka upp, smaka av med salt & peppar.

Gott som tillbehör till t.ex. kött, fisk eller fågel.
Jag hade det till Chevapcici när jag åt det.
TIPS! En klick kall creme fraiche brevid brytar av det varma och kryddiga på ett fräscht sätt.


Betyg på grönsaker i kryddig tomatsås: 5/7


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback