Intervallträning

Jag kom in på den HÄR artikeln på Expressen igår.
Det är ett fyra veckors träningsschema som presenteras och det innehåller bland annat intervallträning.
Jag har tänkt förut att jag kanske skulle testa att köra intervallträning någon gång, dock har jag funderat på när var och hur ungefär. Men artikeln på Expressens hemsida fick mig att inse att det kan vara väldigt enkelt! Det kan dessutom vara ett bra komplementerande moment i vanliga promenader om man vill att de skall bli lite mer konditionsträning.

Såhär föreslår expressen att man kan intervallträna:

30 minuters snabb (morgon)promenad med cirka 10 stycken joggingintervaller à 1 minut.

Eller varför inte öka till 45 minuters snabb (morgon)promenad med 15 stycken joggingintervaller à 1 minut, när man har har testat på det några gånger?


Mer komplicerat än så behöver det inte vara alltså!
Jag skall absolut testa på detta. Skall du?

Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

härlig träning =)

2010-02-12 @ 11:22:35
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

IKSU är nordens störta träningsanläggning :) www.iksu.se

2010-02-12 @ 11:32:08
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV: jag har beställt lite saker till rummet inne på H&Ms hemsida så det får bli en liten alla hjärtans dag gåva till mig på söndag..

2010-02-12 @ 11:56:15
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Ellis

Sv:Okeey :), men hur kan det själpa mer med ett intag på 500 kcal än 800-1000 kcal? Gör det det även om man äter regelbundna tider & flera mål om dagen?



Tack :)

2010-02-12 @ 13:35:57
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback