Isterband is not the shit alltså...då vet vi det!

Förresten, jag är lite arg på mig själv idag!
Igår när vi var och handlade, så skulle vi köpa korv till dagens lunch. Vi stod vid korvdisken och kollade lite på olika sorter, då jag plötsligt får syn på isterband. Jag har aldrig smakat isterband, igår visste jag knappt vad isterband var, jag har bara sett att någon någongång åt det med blomkålsmos. Jag blev lyrisk och kollade kolhydratmängden och sa till mannen min "Snälla, kan vi inte testa isterband? Det är mindre kolhydrater i det! Snälla snälla snälla!". Min omänskliga ivrighet straffar mig snabbt ibland, för vad sjutton läste jag för någon näringsvärdetabell när jag såg att det var mindre kolhydrater i isterband än i cabanossen?! Det kan man undra, för när jag läste närningsvärdetabellen på isterbandförpackningen idag så innehöll de i alla fall 9,5 gram kolhydrater/100 gram. Fail.

Det värsta är att vi köpte en stor förpackning på 900 gram. Det känns inte som att jag bara kan låta bli att äta av de nu när vi har köpt dem för att jag tvunget ville ha dem i dagens korvgryta. Lite frustrerande. Jag skall dock göra det bästa av det, jag skall blanda i bacon också i röran, så att man inte behöver ha i lika mycket korv, ursäkta isterband menar jag.


(Bildkälla: Ica.se)

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv; aa de en riktigt bra rutin me tanke på att ja inte har rört på mig så speciellt mycket förut! ja har min crosstrainer framför tvn...så då går de hur lätt som helst...man konsentrerar sig mer på tvn & så kör man bara på ^^

2010-02-12 @ 10:39:36
URL: http://malinjennywestman.webblogg.se/
Postat av: Marcus Å

Visst är det du som anordnade den där bloggjogg-träffen eller vad det var? Har jag fel nu eller..?



Vore kul att göra något liknande i Norrköping. Hur gick det för er? :)

2010-02-12 @ 10:47:16
URL: http://slipsens.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback