Kassler Provencale

Detta recept hittade jag HÄR. Om jag skall vara ärlig så har jag inte några extra mått på allt, då det inte fanns det i orginalreceptet så testade jag mig lite fram och minns därför lite dåligt. Men jag skall ge er ungefärliga mått och jag är alldeles säker på att det blir jätte bra om ni också testar er fram!

KASSLER PROVENCALE
(4 portioner)

400-600 gr Kassler
2 dl Vispgrädde
1-2 dl Ost
1 Vitlöksklyfta
1 Tomat
Salt
Peppar

Sätt ugnen på 225 grader.
Skär kasslern i skivor och lägg ut den i en ungsfast form. Placera tomatskivor på kasslern.
Rör ihop grädden, osten och vitlöken, salta och peppra.
Häll röran över kasslern. Sätt in i ugnen och grädda i 15-20 minuter.


Jag serverade med kokt broccoli, nästa gång skall jag nog dock testa att servera med blomkålsris (vilket jag inte har smakat än).


Betyg: 5/7
Mycket enkelt att tillaga och en god vardagsrätt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

kasslern du gjort måste jag absolut prova! Perfekt vardagsmat =)

Ja, tacokycklingen måste du testa! Den är verkligen en favorit här hemma.

2010-02-12 @ 11:00:04
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback