Kryddig korvgryta à la mig

Jag passar på att slänga in receptet på korvgrytan nu direkt också!
Jag hoppas att jag kommer ihåg hur mycket jag tog av allt.

KRYDDIG KORVGRYTA À LA MIG
(3 portioner)

3 Kryddiga korvar (Med lågt kolhydratinnehåll och hög köttmängd, t.ex. Kabanoss)
1 Gul paprika
½ Gul lök
2-3 dl Grädde
3 msk Creme Fraiche
½-1 dl Hackade/Krossade tomater
Soja
Chilipulver
Salt
Peppar
Smör att steka i

Hacka lök och paprika. Smält en klick smör i en stekpanna och låt löken och paprika stekas hastigt medan du skivar korven. Blanda sedan när korvbitarna i samma stekpanna som grönsakerna och låt steka tills allt fått lite stekyta. Tillsätt grädde, creme fraiche och hackade/krossade tomater och låt koka upp. Smaksätt med lite soja, chilipulver, salt och peppar. Låt småputtra en stund tills såsen får en krämig konsistens och smaka av tills du är nöjd med smaken!

Serveringstips - Servera gärna med blomkålsris, det passade utmärkt ihop!


BETYG: 5,5/7
Så enkelt, men så gott!



Kommentarer
Postat av: ELIN

NU BLEV JAG HUNGRIG!!

2010-02-28 @ 13:34:49
URL: http://el.bubbleroom.se
Postat av: Anonym

såg gott ut!!

2010-02-28 @ 17:58:36
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Moa ♥ - FUCKINGPOSERS

Va gott:)

2010-02-28 @ 18:12:08
URL: http://fuckingposers.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback