Mätning av fettmängd i kroppen

Idag när vi var och handlade så stod där ett äldre par, som representerade Herbalife, utanför ICA. Med sig hade de ett bord, några lappar, en liten mackapär samt en skylt där det stod "Gratis fettmätning & uträkning av BMI".
Jag och min käraste for dit och bad att få mäta våra kroppars fettmängd.

Jag har alltid misstänkt att jag nog har lite för hög andel fett på kroppen även om mitt BMI ligger inom spannet för "normalviktig" (förvisso i den övre delen av spannet). Dock blev jag faktiskt lite chockad när deras mackapär sa att jag hade extremt hög fetthalt (haha, låter som jag pratar om en ost eller något liknande) för mitt kön och min ålder osv. Högst upp i tabellen stod det Mycket hög andel fett - 36% eller mer. Mitt värde var 37,4%!!!

När även min sambo, som är lång och smal och inte har så mycket underhudsfett, även han hade rätt så mycket för hög andel fett så blev jag dock lite skeptisk till deras mätinstrument.

Dock får jag lita på deras 37,4% fram till den dagen jag skall göra min häsloprofilsundersökning på mitt träningscenter. Så nu har jag verkligen att jobba med; förbränna fett, bygga muskler, förbränna fett, bygga muskler - få en hälsosam kropp!

Kommentarer
Postat av: Ebba

sv. Så hemskt verkligen =(

2010-02-11 @ 20:23:22
URL: http://leeshy.blogg.se/
Postat av: Ebba

sv. Hihi yes!

Gå gärna in på hennes blogg och kommentera ;)

2010-02-11 @ 20:25:38
URL: http://leeshy.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Åh, det skulle jag också viljag öra D:

2010-02-11 @ 21:13:33
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: It´s you and me baby ! - Roliga tävlingar pågår hos mig nu:)

10kr på ÖB :p

2010-02-11 @ 21:13:56
URL: http://itsyouandme.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback