Pestolax med sparris och parmesanflarn

Receptet på laxen hittade jag i Linneasskafferi. Jag lovar dock inte att proportionerna i mitt recept är exakt de samma som i hennes.

PESTOLAX MED SPARRIS
(2 portioner)

2 filéer/bitar Lax
50-100 gram Grön Pesto
1 Vitlöksklyfta
Citron
Citronpeppar
Salt
Peppar

8 stjälkar Vit sparris
Parmesanost
Lite gurka

Sätt ugnen på 200 grader.
Lägg laxen i en ungssäker form. Lägg peston i en skål, blanda i finhackad vitlök och pressa i citron efter smak (jag använde faktiskt sån citron på flaska). Krydda laxen med salt, peppar och citronpeppar. Bred pestoblandningen över laxen och ta ev. lite citronpeppar på och sätt in i ugnen i cirka 15-20 minuter.

Jag serverade med kall sparris med parmesanflarn på. Jag hyvlade tunna remsor gurka med en osthyvel. Sedan tog jag de tunna gurkremsorna och virade runt några sparrisstjälkar (det kan vara lite pilligt, men det går). Efter det hyvlade jag parmesan ost och lade över sparrispaketet.



BETYG: 5,5
Enkelt att göra & gott att äta!


Kommentarer
Postat av: elin

Låter gott, det ska jag prova!

2010-02-17 @ 11:59:55
URL: http://pellepennan.bloggagratis.se

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback