Dagens Meny 100209

Nu kommer, den lite speciella, dagens meny från gårdagen på spa. Jag är nöjd med mitt matintag och mina val, även om inte allt jag stoppade i mig rimmar med lchf. Jag hade ju som sagt bestämt i förväg att jag skulle få lov att göra undantag om jag kände för det, så länge jag använde mitt sunda förnuft och inte överdrev.

Förrätten innehöll även en bit skånsk smörgåstårta, tog en mustugga och hoppade sedan över den. Huvudrätten åt jag allt av, jag antar att den dära rotfruksterrinin innehöll potatis och såklart även andra rotfrukter - inte toppen, men det kändes ändå okej. Inga superstora mängder ändå. Efterrätten åt jag, men hoppade över den tjocka kanten då jag redan var nöjd när den återstod.

DAGENS MENY (Tisdag 9/2)

Frukost: Lös kokta ägg & skinkröra(Testade att riva i lite gurka i skinkröran och tog i lite svartpeppar, rekommenderas!)

Lunch: Sparrissoppa (Recept kommer!) med cheddarost

Mellanmål: Smoothie med smak av hallon & granatäppel (Recept kommer!) (Ville ju också ha något gott under bilfärden när pojkvännen min åt choklad hihi)

Mellanmål: Blandade nötter (Det stod stora skålar med nötter, torkad frukt och färsk frukt på spa:et som de bjöd på! Toppen)

Middag: Trerätters - Förrätt: Kryddbakad lax med morotsband. Huvudrätt: Ankbröst med rotfruktsterrin, kryddig pumpakompott och rödvinssky. Efterrätt: Bärtarte med apelsin sabayonne.

+ 1 glas torrt vitt vin & knappt ett glas rött vin.

 


 


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback