Hjärtedagen - Allas dag!

Idag är det Alla hjärtans dag, det har väll knappast undgått någon.
Denna dag väcker olika känslor hos olika människor. En del känner lycka, kärlek och värme medan andra känner ensamhet, sorg och uttråkning.

För mig är alla hjärtans dag ganska neutralt, jag har inget emot denna dag men jag tycker inte att den är jätte viktig heller. Idag är inte den enda dagen på året man skall visa sina nära och kära sin uppskattning och kärlek, idag är bara en av många dagar då man skall göra det. Kärlek och uppskattning kan man dock visa på olika vis; ibland kan man visa det genom att slå en signal för att höra hur någon mår, ibland genom att ordna en överraskning, eller genom att ge en gåva, andra gånger kan det handla om att fara land och rike för att hjälpa en vän i nöd, och ibland räcker det att bara finnas där. Idag har jag visat min nära och kära uppskattning genom att sända iväg ett sms och berätta att de betyder mycket för mig samt önska dem en trevlig dag.

Jag anser inte att alla hjärtans dag är kärlekparens dag, jag anser att det är allas dag. För mig handlar det inte enbart om kärleken till min partner, för mig handlar det om kärleken till alla som ligger mig varmt om hjärtat. Dagen idag kan man spendera precis hur man vill och med vem man vill tycker jag! Själv kommer jag inte fira dagen på något speciellt sätt utan det blir en vanlig hemmakväll med lugn och ro framför tvn.

Hur spenderar du din dag idag?


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV; frågan är bara hur många ägg man behöver äta :P

2010-02-14 @ 14:34:42
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Fint och tänkvärt det du skriver. Här hemma firar vi Alla hjärtans dag lite när som när vi känner för det. Kram kram och pepp pepp

2010-02-14 @ 14:56:45
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV; låter precis som min dag :D

2010-02-14 @ 15:23:26
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Vivianne

Firade med ett gympass :-). För mig är alla hjärtans dag mer som vänskapens dag. Jag kommer från Finland och där kallas det inte för alla hjärtans dag, utan för Vändagen. En sån dag kan vi alla behöva!

2010-02-14 @ 18:31:29
URL: http://viviannesvarld.blogspot.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback