Gympaboll

Så, nu har jag hunnit med allt på dagens att-göra-lista, förutom pluggning.

Jag har ju som sagt testat träningspasset "Gympaboll" idag.
Det får tummen upp av mig, det var roligt och kändes givande.
Såklart var det lite annorlunda jämfört med vanlig gympa och jag kan ju säga att jag inte var den mest smidiga uppe på den där bollen. En del övningar var lite kluriga och jag hade svårt att hålla balansen en hel del gånger. Det var dock inte för klurigt, utan mer klurigt på de viset så att man vill komma tillbaka och öva och klara av det!

Gympaboll innebär att man har "vanlig" gympa, där det ingår både kondition och styrkeövningar. Det speciella för detta pass är att man använder en fitnessboll till styrkeövningarna (och till en del av konditionsövningarna också). Bollen används på alla möjliga sätt; man sitter på den, ligger på den, står mot den, kastar den, studsar den, bär den och så vidare.

Jag kommer helt klart att träna Gympaboll fler gånger.




Finns det träningspass som inkluderar träning med boll där du tränar?
Har du testat det?
I så fall, vad tyckte du?
Om inte, gör det, det är värt det!

Kommentarer
Postat av: Mileh

Fin blogg måste jag börja med att säga! :)



Sen måste jag säga att jag älskar att träna med boll. Det är så skönt och det ger verkligen mycket. Finns en mängd varierade övningar att göra med den vilket gör att det alltid finns nya saker att upptäcka! Kul att det finns fler som gillar den!



Ha det toppen!

Mi

2010-02-26 @ 20:00:15
URL: http://mileh.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback