Vikt, Delmål 1

Igår kom jag på att jag helt har glömt bort att sätta upp delmål!
Därför tänkte jag göra det nu, för delmål vill vi ju ha. Delmål är bra för att hålla motivationen uppe och kunna se konkret att man gör framsteg även om slutmålet kan kännas oändligt långt bort.

Jag tänkte börja med att sätta upp delmål vad gäller min vikt. Jag kommer att göra så att jag sätter upp ett delmål idag, och när jag har uppnått det så sätter jag upp ett nytt delmål. När delmålet är uppnått så skall jag även belöna mig själv på något sätt. Hur har jag inte bestämt än! Förslag är varmt välkomna.

VIKT, DELMÅL 1
Att vågen skall visa under 66 kilo.


Hur brukar du belöna dig själv när du uppnår uppsatta mål?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Delmål är verkligen jättebra att ha, det kommer man oftast långt med. Jag har också mina små delmål och brukar belöna mig med något jag vill ha (tex till träningen) så att det blir lite roligare nästa gång :)



Vilken fin och inspirerande blogg du har, hit kommer jag komma igen :)



Peppkram

2010-02-18 @ 11:28:21
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Mileh

Jag håller med om att delmål är superviktigt för att man ska orka hålla uppe motivationen, annars är det ju lätt att det blir en vääääldigt lång väg till mållinjen och ibland kan det till och med kännas ganska hopplöst.



Jag brukar sätta delmål för mig själv. När/om jag nått dem så har jag redan när jag satt ett kort- eller långsiktigt mål, bestämt vad belöningen ska vara. Det kan vara allt från smycken till träningstillbehör, ja det finns egentligen inga gränser. Nu är belöningen jag siktar på ett fint armband :)



Lycka till! Det kommer gå toppen!

Mi

2010-02-27 @ 00:11:23
URL: http://mileh.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack för en jätte inspirerande blogg!!! Kommer fortsätta läsa och prov laga några av dina recept.=) Del mål är mycket bra att ha, gärna flera.. Jag har själv satt upp några del mål på min lchf resa, mitt första del mål är att komma under hundra på vågen. mitt långsiktiga mål är att 2013 ta mig runt "tjej milen"!!! Jag brukar unna mig nåt roligt, en spa behandling, ett set nya träningskläder eller som nu, eftersom vi ska åka utomlands lagom tills mitt delmål ska vara nått så har jag köpt mig en ny fin bikini!!

Önska dig all lycka till!! kram Fia

2011-02-03 @ 22:02:28
URL: http://www.franochmed.blogspot.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback