Viktlogg 100204

Idag sade vågen +- 0.
Det hade såklart varit roligare om den stod på minus något hekto eller så, men jag känner mig faktiskt inte särskilt nedtryckt. Min mage mår toppen av Low carb, jag tycker det är kul att filura på och planera mat och grejor, jag är igång med träningen - jag mår bra! Så att vågen stod på +- 0 idag, det är faktiskt inte hela världen.

Om jag skall vara ärlig så känns det faktiskt dessutom som att jag har tappat 2-3 kilo sedan jag drog igång, trots att det bara är 0,7 kg som har försvunnit. Hur härligt är inte det? Jag vet inte om det är för att kroppen min inte är lika uppblåst när jag äter low carb, eller om det bara är en inbillning för att jag känner mig nyttig eller om det faktiskt är så att jag har blivit av med fler centimeter än vad som visar sig på vågen så att säga. Jag har ju faktiskt inte tagit några mått, så jag vet inte.

Jag funderar faktiskt på att mäta midjemått, lårmått och armmått och jämföra t.ex. en gång i månaden. För att det skall ske måste jag dock först skaffa ett bra måttband. Just nu äger jag bara ett sånt stelt som inte går att mäta runt något med, om ni förstår vad jag menar för något?

Nåja, denna viktlogg blev visst lite förlängd.


Veckans vikt: 68,6 kg
Veckans resultat: +-0,0 kg
Sammanlagd viktförändring: -0,7 kg

Veckans resultat känns som sagt inte som någon katastrof, inte alls. Men visst kan jag bättre? Ja, visst sjutton kan jag det!!! Kämpa kämpa kämpa!


Kommentarer
Postat av: Studentskan

Känslan av att verkligen må bra, och att känna sig nyttig, den är ju ändå nästan bättre än ett minus på vågen! Och ett +-0 är inte dåligt det heller, även om minus ju så klart är snäppet roligare :)

2010-02-04 @ 21:10:22
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback