Att erkänna sig värdefull inför sig själv...

Som jag nämnde innan så var jag och klippte mig i eftermiddes. Jag tror absolut jag är nöjd med resultatet, dock är det alltid svårt att veta innan man har testat att fixa det själv och känt efter. När jag var hos frisören passade jag även på att lyxa till det lite; jag köpte lite exklusivare hårprodukter, bokade in en ny klipptid samt tid för att plocka ögonbrynen. Av någon anledning så känner jag mig näst intill löjligt glad över detta. Det är konstigt hur lite såkallad vardagslyx kan inge en känsla av välbefinnande. Jag tror det handlar om att man lägger lite extra tid och pengar på sig själv, vilket gör att man erkänner sig värdefull inför sig själv.

När jag frågade er om "må-bra-tips" här i bloggen, så var det en tjej som tipsade om att införa en "ta-hand-om-dig-själv"-dag. Då kan man t.ex. ta ett extra långt bad, fixa naglarna, göra sig lite extra fin, göra hårinpackning, sola solarie, gå och få massage, krypa ner under en filt med någon varm nyttig dryck m.m. m.m. beroende på vad man personligen gillar. Redan när jag fick tipset tänkte jag att jag skulle införa en sådan dag per månad, men sedan har det på något vis fallit bort igen. Men idag blev jag påmind om hur mycket det kan göra för ens välmående att bara ta hand lite extra om sig själv, så nu jäklar skall det införas "ta-hand-om-dig-själv"-dagar i mitt liv! Frågan är bara om jag skall ha en per månad eller en varannan vecka?



Serum & Hårspray från Curtin

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback