Dagens meny 100114

God kväll!

Maten idag har inte varit riktigt bra, och inte för att jag har ätit massa onyttigheter - utan för att jag idag igen har ätit med för långa mellanrum. Kom upp sent, så skippade frukosten och lagade lunch direkt, vilket gjorde att det blev helt fel i rythmen för jag var ju ute och åt med familjen, och det blev bio före restaurangbesöket!

Jag är en sån människa som verkligen behöver tre stadiga mål per dag - Frukost, Lunch, Middag! Och för det mesta även något mellanmål där i mellan. Det mår jag bäst av! Och när jag äter regelbundet så minskar även risken för att jag skall kasta i mig för mycket mat för att jag är vrålhungrig. Det är även mindre risk att jag slänger i mig något onyttigt snacks i panik.

Men maten idag då...

DAGENS MENY

(Frukost/)Lunch: Fisksoppa (som kanske blev lite mer av en gryta, recept kommer!)

Mellanmål: Halstabletter (har en förkyldning som hänger kvar), ett salladsblad & några groddar, en tomat skiva och en tärning fetaost (smakning av andras mat haha)

Middag: Ryggbiff med rostade rotfrukter, pumpakräm, rödvinssky och lite grönt (Supergod restaurangmat!)


En liten instickare; Angående varma rotfrukter så är det inte något jag brukar ha som tillbehör om jag själv lagar mat hemma. Rotfrukter innehåller mycket kolhydrater jämfört med andra grönsaker, och när de dessutom värms upp ökar även GIvärdet. Dock tycker jag det känns helt okej att äta rotfrukter någon enstaka gång. Idag var valet potatisgratäng, rostade potatisar, rotfrukter eller inget tillbehör. Så jag tycker att jag gjorde ett bra val!


Ryggbiffen!

 

 


 



Kommentarer
Postat av: Peder

Gojibär är definitivt en av mina favoriter inom superfood.

Äter varje dag och är övertygad om att det gör mig piggare.

Har provat många typer av gojibär, ett tips är http://www.goforlife.se/ . Hälsningar Peder

2010-01-15 @ 11:21:14

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback