Lista för tråkiga dagar..?

Igår ramlade jag in på den HÄR bloggen, som skrivs av en tjej vid namn Christina om jag inte missförstått det helt.
Hon hade skrivet ett inlägg som för mig blev inspirerande och väckte en idé.
Hon beskrev tristess och vardagens tendens att bli inrutad. Detta gjorde att hon kände för att bara...hitta på något helt enkelt. Något ovanligt, som man inte alltid tänker på, allt från stort till smått. Och när hon gav exempel på saker hon kanske ville göra, så kom jag på en sak...

Under sina ljusa & postivia dagar, så borde man ibland ta sig några minuter till att fundera på "Vad kan man hitta på?", allt från en fika i solen till kanske någon mini-semester och alla galna förslag som ryms där imellan. Så kan man ha en fin liten lista där man antecknar alla sina idéer. Och vips, när en dag av tristess och rastlöshet infinner sig så har man en hel lista med saker och göra, som man kan välja och vraka bland!
Kanske skulle det kunna göra några tråkiga dagar lite roligare? Eller vad tror ni?

För visst är det enklare att komma på roliga idéer när man är vid gott mod än när man bara är nere och i desperat behov av idéerna?

Kommentarer
Postat av: ch

tack så mkt för att du uppskatta inlägget & allt! :)

aah smart förslag! Det gillas, man borde seriöst börja skriva ned saker, jag brukar göra det på papper i skolan om jag har trist och det kommer upp massa idéer fast sen brukar jag dock slarva bort pappret så man får nog köra på ett häfte:). Men det var en bra idé!

2010-01-13 @ 19:44:00
URL: http://yyyyy.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback