Positiv känsla inför träningsschemat!

Det är lustigt det här med träningen.
Som jag nämnt tidigare så brukar jag ju träna väldigt mycket i början och sedan plötsligt lägga av och inte komma igång igen. Det är ju därför jag har fått göra ett träningsschema där jag succesivt ökar träningen. Det är helt enkelt för att bromsa mig själv i början. Nu inser jag att det verkligen behövs också! Jag får verkligen hålla emot för att inte fara iväg och träna mer än vad schemat tillåter. Missförstå mig rätt, det är inget fel med att träna mycket såklart (det är ju det som är mitt framtida mål). Det handlar enbart om mina egna invanda vanor, som bevisligen inte har fungerat för att uppnå mitt mål hittills. Men det jag skall komma fram till är i alla fall att jag har en känsla av att det här med träningsschemat kommer att fungera. Jag är verkligen övertygad om att en långsam start med succesiv ökning är det rätta receptet för att hålla min motiviation på topp.

Nu jäklar skall träningen äntligen bli en del av min livsstil.

Kommentarer
Postat av: Ida

Heja heja! =)

2010-01-27 @ 22:17:01
URL: http://kalas-kulan.blogspot.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback