Step & Veckans träning!

Nu är det vecka 4 och om man kollar i mitt träningsschema så kan man se att jag denna vecka skall träna två gånger. Ett pass på träningscenter och en joggingrunda.

Idag har jag tränat Step igen, och joggingrundan tänkte jag ta på torsdag i sällskap av min kära sambo.

Jag gillar verkligen Step har jag kommit fram till. Jag brukar för det mesta gå på baspass, men har även testat på medelpass någon gång (inte nu utan tidigare). Step är en träningsform som jag verkligen trivs med; jag har roligt, jag lyckas peppa mig själv att göra mitt bästa och det känns i kroppen efteråt att den fått ordentlig träning!

Har du aldrig provat Step?
Gör det!
Bry dig inte om din kondition, taktkänsla & koordinationsförmåga!
Oavsett hur det ligger till med ovanstående så är jag övertygad om att du kan klara av ett step-pass (börja gärna med ett baspass om det finns där du tränar). Angående konditionen så kan man reglera flåset själv, genom att t.ex. låta bli att göra hopp och liknande - det finns alltid alternativa steg & rörelser beroende på vilken nivå man ligger på. Detsamma gäller om din koordinationsförmåga inte är på topp.
Skulle du bli jätte trött eller inte hänga med i vissa steg, så tillåt dig att bara gå bassteg (dvs. upp och ner på brädan bara) tills du är fit for fight igen!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback