Sötsug vs. Rationalitet

Jag pluggar, jag pluggar och jag pluggar. Så går det när man gör saker i sista sekund, då får man göra dem jäkligt intensivt.

Jag är sötsugen, extremt sötsugen, jag vet knappt vart jag skall ta vägen. Det bara vattnas i munnen på mig!
För mig är det inte svårt att se en koppling plugga - uttråkad - sötsug. Jag har alltid velat ha något att tugga på när jag t.ex. pluggar inför tentor och liknande. Det handlar nog om en blandning av att vilja tugga på något vid uttråkning och att jag har tyckt att jag har "förtjänar" det när jag pluggar, det har liksom varit som att det är självklart att jag skall få "belöna" mig för att jag pluggar intensivt och duktigt.

Jag skulle kunna nämna fler tillfälle än tentaplugg, då jag på något sätt har satt upp "regler" som innebär att det är okej att äta precis vad som helst vid vissa tillfälle. Det är lustigt hur man i sin hjärna kan tro att vissa delar av verkligenheten inte räknas, bara för att det är just i det sammanhanget. Jag menar, godiset blir ju knappast nyttigare för att jag äter det samtidigt som jag pluggar?! Det är ju ganska självklart och väldigt logiskt om man tänker ett steg längre.

De rationella tankarna får dock brottas hårt med sötsuget just nu.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV: jag tycker att den tar bort mascaran jättebra, men vet inte hur den funkar på en vattenfast mascara..

2010-03-10 @ 21:33:09
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

Skoj att du är med i tävlingen :)

2010-03-10 @ 21:34:27
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV: vi har fått tester på jobb men vet inte om den har kommit ut i butik än..



ska komma med smultronsmak också :)

2010-03-10 @ 21:45:19
URL: http://sofija.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback