Prioriteringar

Träningen idag blev faktiskt inställd. Ofta så prioriterar jag träningen väldigt högt. Har jag bestämt att jag skall träna och att jag skall göra det en viss tid eller liknande, då anpassar jag andra saker efter det. Jag gör sällan tvärtom - d.v.s. rubbar på träningsplanerna för att prioritera annat. Detta beror såklart på att träningen är viktig för mig, på många sätt och vis. Idag insåg jag dock att ibland, när det verkligen behövs, så får man faktiskt omvärdera sina prioriteringar tillfälligt. Jag insåg att jag var tvungen att sitta och läsa in mig på teori inför c-uppsatsen, i cirka två timmar nu på kvällskvisten. Att förlägga dessa två timmarna ungefär vid klockan 22 till midnatt, det känns verken sunt eller realistiskt när jag skall gå upp tidigt imorgon för att jobba med just uppsatsen i åtta timmar. Att jag dessutom var extremt trött och hungrig lagom till att det började bli tid att bege sig mot gymmet, gjorde inte valet svårare. Idag passade det helt enkelt inte så bra med träning. Imorgon passar det desto bättre hoppas jag! Eller det skall jag se till att det gör rättarsagt (back to vanliga prioriteringar så att säga, haha!).

Tänkte göra ett helhjärtat försök att komma upp riktigt tidigt imorgon för att ta en morgon-powerwalk före frukost. Sedan någon gång under eftermiddagen så skall jag antingen prova på att köra lite backintervaller någonstans i det fria där jag hittar en backe som känns lämplig, alternativt köra en vanlig joggingrunda, eller kombinera jogging med någon mer träning på träningscentrat. Jag vet inte vilket det blir än, jag vet bara att jag är hungrig på träning nu!

Nu skall jag borsta mina bissar för att sedan landa på kudden! Skall vi låta klockan ringa 05.30 imorgon? Oh, yes, det skall vi!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback