Tävling - Presentkort på Stadium!

Sofia har trevlig små tävlingar titt som tätt och denna gången har man chansen att vinna ett presentkort på Stadium. Med tanke på att jag har ett ständigt sug efter nya träningskläder och träningsprylar nu sedan jag kom igång med träningen, så vore jag ju bara dum om jag inte tog chansen att vinna ett presentkort på Stadium!

Som en del av tävlingen kommer jag nu att dela med mig av ett av mina hälsotips!

Om man vill uppnå en god hälsa så tror jag att det är viktigt att man finner sin egen väg. En väg som man faktiskt kan vandra längs större delen av livet. Det må så vara hänt att man så småning om kommer att göra en del avstickare, men det bör ändå vara en väg som man känner att man ständigt kan återkomma till, förr eller senare. Med detta menar jag att man inte skall kasta sig in i dieter, träningsprogram och liknande som man inte känner sig bekväm med överhuvudtaget. För att uppnå en god hälsa på långsikt, så krävs det att du har en hälsosam livsstil, inte att du har en hälsosam kort period i ditt liv. Så om du är sugen på att förändra dina vanor till de bättre, så är mitt tips att läsa mycket om kost, träning, självutveckling med mera och ta del av andras erfarenheter. Vilka verktyg passar dig? Anamma dem och gör dem till dina!

Med detta sagt, menar jag inte att vägen alltid är spik rak och som en dans på rosor, bara för att det är en väg som man kan tänkas vandra på genom livet. Givetvis kommer man att möta motgångar och få kämpa för att uppnå sina mål - oavsett vilken väg man väljer. Att behöva kämpa och slita kan i sig vara en motiverande faktor. Men det gäller att hitta en lagom balans mellan behovet att kämpa och känslan av att man trivs på den väg man har valt. Tillåt dig att offra blod, svett och tårar, men var noga med att känna efter så att blodet, svettet och tårarna inte tar slut redan efter några veckor, de skall räcka en lång väg! För vägen till ett hälsosamt liv är en livslång, ständigt pågående, resa. En resa som du är värd!



Vill du också vara med och tävla?
Klicka här!
Vem vet, vinner inte jag så kanske du vinner eller vice versa.
Jag håller tummarna för oss!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback