Projekt-dygnsrythm

Försov mig idag igen, försover mig mest hela tiden nu tycker jag.
Det är inte det att jag försover mig och kommer försent till skolan eller liknande, men jag försover mig till mina egna uppsatta tider. Om jag bestämmer på kvällen att jag vill gå upp klockan 6 och jag sätter klockan på det, då vill jag kunna gå upp då också. Nu blir det istället att jag ligger i något halvvaket och okontrollerat tillstånd och snozar bort halva morgonen. Idag till exempel kom jag upp först vid 9-tiden, trots att klockan var satt på klockan 6. Vet inte vad det är som har hänt med den fina dygnsrythm jag hade. För inte alls längesedan så kom jag upp tidigt utan att det var plågsamt och jag kunde somna snabbt när jag gick och la mig, oavsett tid. Nu så har jag svårt att somna på kvällen och svårt att komma upp på morgonen. Jag måste ha kommit i otakt på något märkligt sätt, hur vet jag dock inte. Jag vet inte riktigt hur jag skall kunna komma tillbaka heller, för nu är allt som det har varit i hela mitt liv; Hur tidigt jag än går upp så kan jag inte somna på kvällen, vilket leder till att jag är stendöd på morgonen och måste plåga mig själv upp trots att jag snozat i flera timmar.

Någon som har några bra tips på hur jag kan få rätt på min dygnsrythm igen?
Jag saknar mina tidiga morgnar med en kopp kaffe i handen och mörker utanför fönstret.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV: hon jag gör det hos här i Helsingborg tar 330 kr :)

2010-03-02 @ 10:24:21
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Carolina [fotograf]

Wiii, då får du se till att testa tennis :)

2010-03-02 @ 11:06:48
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Latte Liten

Våren är påväg! Solen strålar, hur är det hos dig?

Sorry, inga tips, jag är hopplöst pigg på kvällarna och lika hopplöst trött på morgonen :(

2010-03-02 @ 12:28:53
URL: http://latteliten.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback