Röd thaikyckling

Här kommer ett recept som jag improviserade ihop igårkväll!

RÖD THAIKYCKLING

(4 portioner)

3-4 Kycklingfiléer
1 Röd Paprika
1 burk Bambuskott
Några Champinjoner
Broccoli
1 burk Kokosmjölk
1 Lime
Ca. 1-1,5 tsk Röd currypasta (Efter smak!)
Soja
Salt
Peppar
Smör att steka i

Dela kycklingfiléerna i små bitar och stek i smör till de fått lite färg. Skiva paprikan och champinjonerna och tillsätt dessa och broccolin samt en skvätt soja i stekpannan och låt steka en stund. Salta & Peppra. Häll sedan i kokosmjölken och smaksätt med saften av lime och röd curry, låt koka upp och puttra en stund. Låt bambuskotten puttra med de sista minuterna. Smaka av med salt & peppar.


BETYG: 5,5/7
God thaimat, som inte kräver något tillbehör!

Kommentarer
Postat av: Studentskan

Åh, låter gott! Är inte så haj på det där med curry dock... enda curry jag har är ett gult pulver i en kryddburk liksom. Men hur är röd curry? Är det ett pulver liksom eller som klet? Eller alltså, visst finns det curry på burk som är som klet liksom, currypasta eller nått? känner mig lost

2010-03-20 @ 20:22:51
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback