Dagens Meny 100503

Som jag skrev tidigare idag så skall jag en tid framöver kämpa extra mycket med att försöka lära känna min kropp och lära mig att lyssna på dess signaler i form av hungers- och mättnadskänslor (Mer om det kan du läsa HÄR!). Idag har det gått väldigt bra tycker jag. Till frukost åt jag det jag hade hällt upp och kände sedan efter för att inse att jag var nöjd. Eftersom att det blev en ovanligt sen lunch och magen kurrade högt vid klockan 12 så blev det ett mellanmål som mättade precis lagom. Lunchen lade jag inte upp själv, men när jag hade en bit kött kvar så kände jag efter och kunde sedan komma fram till att jag faktiskt var nöjd - jag måste inte äta upp allt på tallriken bara för att. Till middag lade jag upp en hamburgare och när jag precis hade ätit klart hade jag den där osäkra känslan i magen, men efter en stunds väntanden så insåg jag än en gång - jag är faktiskt mätt! Min kropp har varit nöjd hela dagen - trots att jag har hoppat över både de där extra ostbitarna eller vad det nu må vara, samt den där andra portionen som jag brukar ta.

För övrigt så hade jag full show med att pilla bort majs från salladen när vi lunchade! De rivna morötterna fick ligga kvar, men det skall vi nog överleva det också. Så dagens lärdom får bli: Fråga alltid vad salladen innehåller, innan du beställer sallad som tillbehör istället för t.ex. potatis.

Nuuu då till...

DAGENS MENY (Måndag 3/5)
Frukost: En stor skål LCHF-vaniljyoghurt med linfrökross & kanel
Mellanmål: En Pones med bregott & ost
Lunch: Entrecote, bearnaisesås, sallad (På restaurang!)
Fika: En kopp kaffe toppad med vispad grädde
Middag: Hamburgare (Hemmagjord burgare, gurka, tomat, sallad, lök, hamburgerdressing, ett stekt ägg)


Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för dina fina ord =) Jag vet att man inte kan ta det personligt och jag brukar inte ta åt mig men det var bara så många som tog ut sin ilska på mig. Måndags pms? Det är i alla fall synd om dem, jag fick i alla fall betalt =P

2010-05-03 @ 23:12:50
URL: http://www.metrobloggen.se/lchfdelux
Postat av: Smala Jessica

Det är bra att lära sig äta efter det som kroppen vill ha, ska nog börja tänka på det jag med :)



Peppkram

2010-05-04 @ 11:25:13
URL: http://smalajessica.wordpress.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback