Timmar av lugn...

Klockan 04:20 gnäller hunden och jag, som för övrigt tror att hon drömmer mardrömmar, vaknar till och går upp på toaletten. 04:23 hör jag ett gallskrik från hundens sida och en minut senare möts jag av ett tänt sovrum och en sambo som hjälper hunden att komma loss då hon hade fastnat. 04:27 lägger jag mig ner i sängen igen för att tre minuter senare bestämma mig för att gå upp.

Det mesta har som sagt varit lite av banan på sistonde och i det inkluderar jag även dygnsrytmen. Jag har sovit till klockan 10-12 på förmiddagarna, utan att för det vara vaken hela natten, dock kanske halva. Som ni vet så är det inte riktigt så jag vill ha det, nej; det skall vara tidiga morgnar och lätt att somna på kvällen. Så jag tog helt enkelt tillfället i akt att få rätt på dygnet när min hund hade lyckats fastna och därför väckte oss. Ibland vaknar man av oförutsägbara saker på konstiga tider och då kan jag ibland tänka "Nu är jag ju faktiskt vaken, varför då somna om för att sedan behöva väckas av klockan och plåga sig upp?"

Nu, 04:54, sitter jag här med en kopp kaffe och känner mig nöjd med mitt beslut att stiga upp. De alldra tidigaste timmarna på dygnet är de timmarna man kan ägna sig åt vad man vill, man kan göra det man gärna vill men sällan hinner med. Eller så kan man bara njuta av tystnaden och göra ingenting. För innan samhället vaknar till liv på riktigt vid 6-7tiden, då finns det inga måsten!


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback