Turkisk yoghurt

Om ni inte redan har märkt det så har jag snöat in på turkisk yoghurt de senaste dagarna. Jag har tidigare inte förstått varför så många lchf:are har varit så förtjusta i denna yoghurt, jag har faktiskt inte förstått det alls. Men häromdagen fick jag för mig att jag skulle köpa hem en lite ändå. Jag blev glad när jag såg att Netto hade fått in en ny sort, som fanns i litersförpackning och bara innehöll 3,5 gram kolhydrater/100 gram. Det är ju nämligen så att olika sorter innehåller olika mycket kolhydrater, det finns vissa sorter som ligger ända upp på 7 gram/100 gram. Men jag tror bannemig inte att det bara var kolhydratinnehållet som var bättre, utan även smaken! För jag kan inte minnas att turkisk yoghurt någonsin har varit så gott förut. Den är krämig, den är syrlig, den fungerar både med och utan grädde, den är alldeles alldeles underbar. Här har ni den, Arla Kökets Turkisk Meze mat yoghurt (10 % fett)...


Kommentarer
Postat av: pethra

Jag håller med, mezeyoghurten är gudomlig, så mycket godare än "vanlig" turkisk yoghurt. :-)

2010-04-25 @ 19:32:16
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Anonym

den där kör jag också på :) så krämig och inte lika klumpig som dom på hink.

2010-04-28 @ 21:14:12

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback