Clubkyckling-tallrik

CLUBKYCKLING-TALLRIK
Kyckling (T.ex. Kycklingfilé eller kycklinglår)
Bacon
Sallad
Tomat
Gurka
Rödlök
Creme fraiche
Majonäs
Curry
Salt
Peppar

Tillaga kycklingen i ugn (jag penslade mina kycklinglår med en blandning av; olja, soja, salt, peppar, allroundkrydda och knorr's kycklingkrydda, för att få lite smak på skinnet).
Förbered undertiden såsen som du gör genom att blanda hälften majonäs och hälften creme fraiche, sedan finhackar du önskad mängd rödlök och häller i. Smaksätt med curry och ev. lite salt och peppar. Låt stå i kylen tills servering.
När kycklingen nästan är färdig steker du upp bacon (vi hade bara ett halvt paket hemma, det räckte bra till två personer till denna rätten). Skär upp lite gurka, tomat och sallad.

Servera allt tillsammans på en tallrik!



Betyg: 6/7
Toppenrätt på många sätt och vis!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback