Curry-coleslaw

CURRY-COLESLAW
(Ca. 4 portioner)

Vitkål (Svårt att uppskatta hur mycket jag tog, men tänk att det skall räcka till ungefär 4 personer och få plats i en liten/mellanstor kastrull)
½ Rödlök
2 dl Creme fraiche
2 dl Majonäs
2-3 tsk Dijonsenap
Curry
Salt
Peppar

Riv/strimla kålen och lägg ner den i en kastrull med vatten. Låt koka upp, stäng sedan av plattan men låt kastrullen med vitkålen stå kvar någon minut. Skölj sedan kålen i kallt vatten och låt kålen svalna. Hacka rödlöken. Häll över kålen i en skål och blanda ner rödlök, creme fraiche, majonäs och dijonsenap. Smaka av med salt, peppar och lite curry.
(Vill man inte ha någon currysmak så går det såklart bra att bara utesluta curryn)

Gott till det mesta! Framför allt brukar det vara populärt till grillat.
Själv har jag i princip inget minne av att ha ätit coleslaw förr, så jag vet inte om den smakar som coleslaw "skall" eller brukar, men gott blev det i alla fall. Serverade den till marinerad fläskytterfilé och sallad, jättegott!


Betyg Curry-Coleslaw: 5/7


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback