Enkel omelett

ENKEL OMELETT
(1 portion)

2-3 ägg
En skvätt grädde
Tomat
Gul lök
Ost
Oregano
Salt
Peppar
Smör att steka i

Rör ihop äggen och grädden.
Hacka lök och skiva tomat.
Häll upp och stek i en klick smör i en stekpanna.
Tillsätt löken ganska omgående, likaså tomaterna.
När omeletten börjar bli klar så lägger du även på ost & oregano.
Vik sedan omeletten på mitten om så önskas och låt steka en stund till så att alla ingredienser blir lagom uppvärmda.


Mycket enkel & god omelett faktiskt!
Inget revolutionerande precis, men lägger ändå in den i receptbanken här då man ibland kan behöva lite idéer när det står still i huvudet på en.


Betyg: 5/7

Kommentarer
Postat av: Ellis

Sv: Fast jag går ju inte på svältdiet. Utan jag har ju ändrat hela min livsstil ända sen jag började med detta. Jag äter 4-5 mål om dagen, med MAX 3-4 timmars mellanrum, men väldigt mycket grönsaker & frukt, därför blir kaloriintaget så lågt. Sen så äter jag mycket fisk & vitt kött. Ingen pasta, ris eller potatis.

Under dagarna så känner jag mig inte alls trött eller så. Det är bara på kvällen som jag blir lite seg i huvudet, eftersom att jag helst inte äter något efter 19-20 tiden.

& det är just därför som jag ibland kan faila & äta på kvällen, men det ligger mycket i att jag förr brukade äta som mest på kvällarna. Så det är en vana jag håller på att bryta.

Sen gör det inte mig något om jag tappar lite muskelmassa, eftersom att jag själv tycker att jag har för muskliga ben haha.. Vill vara mer slimmad i kroppen så att säga :)

Kram

2010-02-11 @ 18:02:59
URL: http://getdowndowndown.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback