Gyminstruktör & Styrketräningsprogram

Mötet med instruktören på gymmet gick bra. Nu har jag ett styrketräningsprogram som jag kan följa. Det är ett program som kör igenom hela kroppen och tilltänkt att tränas 1-3 gånger i veckan. Det passar mig perfekt då jag varvar min träning med annat än styrketräning. Så nu kan jag själv välja hur stor del av min träning som jag vill lägga på styrketräning, men ändå vara säker på att hela kroppen blir tränad. Det känns jätte bra!

Tiden med instruktören går mest ut på att få ett bra sammansatt träningsprogram, lära sig maskinerna/övningarna och få hjälp med teknik och hållning med mera. Därför blev det inte så mycket träning idag, utan mer några repetitioner på varje övning för att instruktören skulle se om jag gjorde rätt. Från början hade jag därför tänkt att köra igenom hela träningsprogrammet efteråt. Dock hoppade jag faktiskt över det, dels för att jag kände mig ganska mätt på att hänga på gymmet efter 65 minuter och det kom mer och mer folk, vilket innebär längre väntetid på maskinerna. Men den största anledningen till att jag hoppade över att köra igenom träningsprogrammet var att jag inte känner mig helt kry idag. Imorse när vi gick till skolan så fick jag ont i magen och kände mig både lite yr och på gränsen till febrig. Resten av dagen har jag känt mig hängig och kroppen min känns helt utmattad. Jag har även lite huvudvärk som ligger och tränger i bakgrunden.

Jag hoppade till och med över hundens långpromenad idag, då jag verkligen känner mig helt slut.
Imorgon är det en ny dag och jag hoppas verkligen att jag mår bättre och har mer energi då!
I så fall kanske jag tar en runda till gymmet då istället, för dagens träning kan faktiskt inte räknas som träning alls. Förutom min uppvärmning som blev 5 minuter på löpbandet (en knapp kilometer) först själv, och sedan knappa 5 minuter i roddmaskinen med instruktören.

Kommentarer
Postat av: lovisa

vad bra! minns då jag fick lära mig maskiner osv av instruktör, tyckte det var SÅ pinsamt då JAG skulle visa hur man gjorde liksom, men lärde mig ju! :D vad bra att du inte tränade då du inte kände dig kry, hoppas du vaknar upp och mår bättre imorrN! :)

2010-02-24 @ 20:26:51
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Karin

Har du precis börjat med LCHF? För jag har nämligen precis gjort det och jag är verkligen helt slut! Jag orkar ingenting + att jag är törstig och varm och kall om vartannat!

Måste ju vara någon övergångsgrej hoppas jag!

2010-02-25 @ 15:12:00
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag läste din blogg och reagerade på att du tränar samt som du inte äter några kollisar.Man behöver kollisar för att orka med träningen. Kollisar är bränsle för kroppens muskler. Att ta bort kollisar är till för de som inte utför tuffa träningspass.



Så till ovanstående kommentar också: Inte konstigt att du blir trött om du inte äter kollisar när du tränar.

2010-02-25 @ 19:49:23
URL: http://ijastrong.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback