Lchf-Fläskpannkaka

Här kommer receptet på den fläskpannkaka som vi åt igår. Receptet finns lite här och var på internet tror jag, men ursprunligen är det Airams recept om jag inte har helt fel för mig.

LCHF-FLÄSKPANNKAKA
(Ca. 4 portioner)

3 pkt Bacon
8 Ägg
1½ dl Vispgrädde
50 gram Smör
250 gram Keso
150 gram Ost (Gärna fet, mild & smaklös)

Sätt ugnen på 250 grader.
Finstrimla bacon och fördela i en långpanna/ungssäkerform med smöret i mindre klickar. Sätt in i ugnen och låt gräddas tills baconet fått lite färg och krispighet och fettet bubblar ordentligt. Vispa under tiden upp ägg med grädden och rör ner keson. Övervispa inte - det räcker att det blandar sig hyggligt. Strö små osttärningar alternativt riven ost på baconet och häll sedan äggstanningen över det. Grädda till pannkakan är vackert bubblig och fått gyllebrun yta, riktlinjen är cirka 20 minuter.

Servera gärna med osockrad lingonsylt!




BETYG: 5,5/7
Mycket gott, smakar likt vanlig fläskpannkaka.
Det var mycket lätt att laga!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Sv: Kolhydrat innehållet har jag inte en aning om tyvärr, har inte så bra koll på sånt. Äter de jag vill ha och försöker undvika att äta onyttigt i veckorna.

2010-02-25 @ 21:59:15
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: CHRJ

sV: Haha okej, men du är säkert duktig du med! Och taack :)

2010-02-25 @ 22:09:17
URL: http://chrj.blogg.se/
Postat av: Lena

visst är den god?!=) Jag mixar smeten helt slät och äter med frysta hallon och blåbär som jag kör lite i micron..supergott!Gör den utan bacon då alltså;=)

2010-04-29 @ 19:52:04
URL: http://ellisol.blogspot.com/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback