Vit sparrissoppa

VIT SPARRISSOPPA
(Ca. 4 portioner)

5 dl grädde
5 dl grönsaksbuljong (1 tärning + 5 dl vatten)
2 burkar vit sparris i spad (Ca. 200-250 gr med spad/per burk)
1 msk Vitvinsvinäger (Vitt vin om man hellre vill ha det)
Salt
Vitpeppar

Koka upp grädde, buljong och spadet från sparrisen. Skär sparrisen i korta bitar och koka upp i soppan. Mixa sedan soppan slät med t.ex. en stavmixer. Smaka av med vitvinsvinäger, salt och vitpeppar.

Serveringsförslag: Jag äter gärna sparrissoppa med några skivor ost i! De smälter så gott i soppan och ger god smak. Har alltid haft ost i sparrissoppa ända sedan jag var ett litet barn.

BETYG: 5,5/7



Kommentarer
Postat av: Studentskan

Åh, mums! Den måste jag prova! Aj löööv sparris. Och ost i soppa är också gött :D

2010-02-11 @ 16:15:57
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback