Zucchini-Carbonara

Recept HÄRIFRÅN.

ZUCCHINI-CARBONARA
(4 portioner)

2 Gula Lökar
2 Zucchini
2 paket Bacon
8 Ägg
6 dl Vispgrädde
100 gram Riven Ost
Svartpeppar
Salt

Skiva löken och bryn i en kastrull med smör. Strimla zucchinin med en potatisskalare och släng ner i löken efter några minuter. Låt fräsa cirka en halv minut och häll sen på vatten. Låt koka upp och koka cirka 3 minuter. Häll av vattnet.

Klipp baconet i mindre bitar och stek upp.

Vispa ihop ägg, grädde, ost och svartpeppar. Häll ner "smeten" i zucchini-blandningen och ställ tillbaka på plattan. Rör under tiden och låt såsen tjockna. Rör ner baconet. Smaka eventuellt av med salt & peppar om det behövs.


Serveringstips!
Strö gärna över lite riven parmesanost och extra svartpeppar vid servering.

(Jag hade råkat använda upp för många ägg, så jag hade bara sex stycken hemma. Så jag använde sex ägg och fem deciliter grädde istället, det funkade bra!)


Betyg: 5,5/7
Gott,gotti gott gott! Saknade inte pasta alls.

Kommentarer
Postat av: Artemis

Jag sitter här och tänker om det är en bra idé att jag tittar in här när jag är hungrig...

Antagligen inte ;-)

Det låter så himla gott helt enkelt!

2010-02-17 @ 10:59:06
URL: http://artemisliv.wordpress.com
Postat av: Sara

Åh, nu blev jag glad! Jag har precis börjat äta lchf men tycker att det är så svårt att komma på ngt gott. Din receptbank är super! Du hamnar på bloglovin dirr! :D

2010-02-17 @ 20:18:39
URL: http://ingapauser.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback