Åse's mumsiga Tacogratäng

Receptet nedan kommer från en av mina favorit hälso-bloggar - http://56kilo.se som skrivs av Åse.

Åse's mumsiga Tacogratäng

600 g nötfärs (Jag använde blandfärs)
200 g philadelphiaost original
1 burk creme fraiche 34%2 tomater
1 avokado
Jalapenos
salt
peppar
2 msk tacoskrydda
1 msk tomatpuré
½ dl vatten
1 vitlöksklyfta
lite soja
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 200 g.

Blanda fraiche och philadelphiaost och bred en gratängform med det.
Stek nötfärsen och blanda i vatten, tacokrydda, vitlök, tomatpuré och en skvätt soja + jalapenos om så önskas.
Lägg ovanpå fraicheblandningen. Dekorera med tomaterna, avokadon skuren i bitar, lite salt och peppar och sedan osten och sätt sedan i ugn i ca 25 min.

(Källa: http://56kilo.se)

Jag ger denna rätt 6/7, tycker det är oerhört gott!
Speciellt om man serverar med en god sallad & en klick creme fraiche.



Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback