Äter du med ögat...?

Från och med imorgon skall jag börja fotografera så mycket som möjligt av maten jag äter (och annat som är värt att fotografera), så att jag kan lägga upp lite bilder här i bloggen. Insåg hur tråkigt det ser ut med bara text, text, text och åter text.

Dessutom tycker jag att recept med bilder ger inspiration!
Ibland har har jag sådana dagar när jag inte kan komma på vad jag skall laga för något, då det känns som att det går att finna något fel på allt;
Antingen är det för krångligt att laga, eller så är man inte sugen på det, eller så är det för dyrt, eller så innehåller det en massa ingredienser som man knappt kan uttala och som man i alla fall absolut inte har en aning om vad det är. Eller så är det något annat fel helt enkelt. Sådana dagar är det inte så enkelt att hitta något man vill äta och ännu svårare att lyckas känna någon motivation att laga något.
Men har man då tillgång till recept som innehåller bilder, så tycker jag att det är enklare att trots allt fastna för någon maträtt.

Vi äter kanske trots allt ganska mycket med ögat som man brukar säga, eller vad tror ni?

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback