Baconlindade fyllda champinjoner

Här kommer ännu ett mycket enkelt recept..

BACONLINDADE FYLLDA CHAMPINJONER

Ca. 8 Champinjoner
1 paket bacon
Smaksatt Creme Cheese (T.ex. Creme bonjour vitlök eller gräslök eller liknande)

Sätt på ugnen på 225 grader.
Skär ut foten på champinjonerna. Fyll hålet där blir i champinjonen med Creme Cheese (jag använde Cremette med vitlökssmak). Linda sedan en baconskiva runt varje champinjon. Sätt in i ugnen och låt stå tills baconet fått lite färg.

Man kan t.ex. servera dessa med äggröra och en sallad.
De funkar även bra som förrätt eller buffémat till exempel.


Betyg: 4,5/7

Kommentarer
Postat av: Hoel

Har gjort baconlindade/toppade champinjoner förr, men jag tycker att enbart färskost el.dyl blir för rinnigt när det gratineras (funkar utmärkt som sås dock)

Jag brukar därför använda en treostblandning.

Blanda:

1 del Färskost/creme cheese med eller utan smak

1 del Feta eller "salladsost"

2 delar Stark hårdost med låg fetthalt.

Blandningen håller ihop när den smält med än krämig och god.

Kan även användas till att fylla köttfärslimpa, järpar, fläskfilé och kyckling. Är extra bra med bacon till.

2010-08-05 @ 12:45:42

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback