Bloggjoggen kommer till Skåneland!!!

Ja, rubriken ljuger inte, utan nu kommer även vi skåningar få chansen att bloggjogga!
Bloggjoggen är ett projekt som Therese Zätterqvist ligger bakom, men eftersom att Therese bor i Stockholm så är det lite svårt för henne att tillfredsställa våra behov här nere i Skåne. Därför har jag med stor glädje fått möjligheten att ansvara för en bloggjogg-grupp här nere.

För er som inte vet vad bloggjoggen är för något så kommer jag nedan att presentera projektets mål och syfte, skrivet av Therese:

Syfte:
BloggJoggen är ett nystartat projekt vars syfte är att uppmärksamma unga människors livsstil idag, peppa varandra, hitta nya vänner och motivationen att komma igång med träningen samt mycket, mycket mer.

Mål:Målet med projekt BloggJoggen är att den 22 Maj 2010 involvera ett stort antal människor i Sveriges första BloggJogg som kommer att äga rum i Stockholm. Målet är också att genom sponsorer samla in pengar till forskning för hjärt- och kärlsjukdomar där de skänker en viss summa pengar för varje person som deltar i Joggen.


Bloggjoggen har en alldeles egen blogg, som heter http://bloggjoggen.blogg.se. Där kommer ni kunna följa projektets utveckling och tanken är att det även skall komma upp lite andra nyttigheter att läsa. Som ni kan se så håller Therese just nu på att joggar/tränar med ett glatt gäng, det är alltså inte bara BloggJoggen den 22 maj som ingår i projektet.

Mitt & Therese's mål med min del i projektet är att jag nu skall ta mig an en bloggjogg-grupp här i Skåne. En joggingtur/ev. andra aktiviteter ibland per vecka tänker jag mig. De flesta joggingturer kommer att vara i Lund, men jag har tänkt att gästspela i Malmö ibland också om det finns något intresse för det.

Min förhoppning är att intresset för Bloggjoggen skall bli så pass stort här i Lund/Malmö att även vi kan ha en BloggJogg den 22 Maj 2010 som i så fall kommer gå av staplen i skånes största stad Malmö, det är mitt mål!

Men först och främst hoppas jag alltså på att finna träningssugna tjejer och killar som vill ta en joggingtur med mig! Låter detta intressant?

Det ligger absolut ingen prestation i att deltaga i projektetes aktiviteter, man behöver inte ha bra kondition eller vara en mästare på jogging. Jag själv är som jag skrivit tidigare i bloggen, inte utbildad inom träning, och är inte heller något speciellt bra på det. Dock är det lika roligt för mig att träna ändå och precis lika nyttigt som för proffsen! Så jag ser fram emot roliga och trevliga joggingturer med er.

När och var första joggingturen kommer ske beror lite på när jag lyckas få ihopa ett gäng som är intresserade.
Men jag hoppas att vi kan komma igång så snart som möjligt!

Mitt deltagande i bloggjoggen är helt nytt för idag mer eller mindre, så hjälp mig gärna att sprida budskapet att BloggJoggen har anlänt till Skåne!


Kommentarer
Postat av: Ida Persson

Hej!

Jag kan vara intresserad av en joggingtur då och då! Speciellt den med insamlingen!

Hör av dig om tider o så!

mvh Ida

2010-01-18 @ 15:17:43
URL: http://alladessa.blogg.se/
Postat av: Ida Persson

hej igen!

åh vad har du för hund?? jag skulle behöva playdates till min när jag får den, gärna en väluppfostrad lite äldre??



Jag är väldigt intresserad av volleyboll, om vi kan få ihop ett gäng till det?

//Ida

2010-01-18 @ 15:59:17
URL: http://alladessa.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh fin blogg du har :) Titta gärna in på vår!

Postat av: TripleSex - Sex som det ska vara!

Haha, fasen vad synd att man inte bor i Skåne! ;D

Fast så lat som jag är skulle jag väl trilla ihop och få syrebrist efter tre minuters joggande :P

2010-01-18 @ 19:34:52
URL: http://triplesex.blogg.se/
Postat av: pucko wallentin

FIN BLOGG! KOLLA IN MIN BLOGG! FÖLJ MIG GÄRNA VIA BLOGLOVIN!!!

2010-01-18 @ 19:38:31
URL: http://xpuckolatte
Postat av: eLi

sv : ja ska göra de via mitt gym :)

2010-01-18 @ 20:06:37
URL: http://lovejunkiie.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Svar: Nja, kör inte direkt efter faserna. Kör bara så strikt jag kan och orkar. Har inga superkunskaper direkt :p

Okay :) Just nu läser jag Hållbar utveckling, men jag pluggar "egentligen" till biolog :)

2010-01-18 @ 21:32:03
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback