Broccolisoppa

Passar på att lägga upp gårdagens recept!
Detta recept fann jag på lchfmat.com upplagat av "Garlica".

BROCCOLISOPPA
(Ca. 4 portioner)

500 gram fryst Broccoli
1 liten Gul ök
1-2 klyftor Vitlök
2 msk Olivolja
5 dl Vuljong, 1 st grönsaks- eller kycklingbuljongtärning (Jag använde kycklingbuljong)
2 1/2 dl kokbar Creme fraiche
Salt och Vitpeppar
1 msk Citronsaft, Vitvinsvinäger el. Vitt matlagningsvin (Jag använde vitvinsvinäger)

Hacka lök och vitlök. Fräs dem mjuka i olivolja. Häll på vattnet och smula i buljongtärning. Koka upp och lägg därefter i broccolin och låt det hela puttra tills broccolin har mjuknat. Tag kastrullen från plattan. Tillsätt creme fraiche och mixa allt med en stavmixer. Smaka av med en vitvinsvinäger, salt & peppar.


Jag hade en klick kall creme fraiche och några kräftstjärtar på toppen av min soppa. Det går även bra att servera med räkor, röktlax, färska kryddor, eller äta den precis som den är!


Betyg: Med kräftor & Fraiche i får den faktiskt hela 5,5/7

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! =)

Jag köper färdig kebab som finns att köpa i dom flesta mataffärer. Men kolla hur mycket kolhydrater det är i innan du köper. Jag köper eldorados.



Ha en bra helg!

Kram

2010-01-29 @ 10:39:31
URL: http://www.giblogg.se
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV: det har varit en trevlig dag :)

2010-01-29 @ 20:18:25
URL: http://sofija.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback