Dagens lärdom...

Okej, vad har vi lärt oss idag då?
Jo, än en gång har jag lärt mig att PLANERING är viktigt.

Tack vare att jag åt en relativt sen frukost (ca. 09.30) och jag sedan fick för mig att fara iväg på ett extra ärende, och dessutom lät det som från början var planerat ta mycket längre tid än tänk, så blev jag helt snopet utan lunch.
Så runt klockan 18.00 kom jag hem utsvulten, energilös och vresig som en uppretad svan...ungefär!

Det hela resulterade dessutom i att matlådan från igår som jag hade tänkt äta till lunch idag, den var ju fortfarande inte uppäten. Och tror ni jag orkade ställa mig och laga någon mat när jag kom hem sådär sent och så hungrig?
Absolut inte, så det blev gårdagens middag till middag idag igen. När jag sedan väl hade fått i mig maten så fick jag såklart magknip & akut trötthet.

Från och med nästa vecka kommer jag börja planera mat för en vecka framåt, så att jag har en veckomeny att följa. Sedan kommer det bli veckohandling så att sakerna finns hemma när de behövs. Jag måste även lära mig att planera mina dagar bättre, så att jag kan ta med lunchlåda om jag far iväg som idag.

Japp, det är det jag tar med mig från denna dagen!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback