Fetaost-täckta kotletter i ugn

Fetaost-täckta koteletter i ugn

4-6 kotletter
2 dl Creme Fraiche
75-150 gram Feta ost
1 Vitlöksklyfta
Salt
Peppar

Sätt på ugnen på 175 grader.
Stek kotletterna hastigt på högvärme på båda sidorna (för att få lite stekyta), salta & peppra.
Blanda Creme Fraich & fetaost till en kräm, låt dock gärna röran förbli lite "klumpig". Pressa i en vitlöksklyfta i röran, tillsätt svartpeppar.

Lägg koteletterna i en ungsfast form, täck kotletterna med fetaost-röran.
Sätt in i ugnen i ca. 25 minuter.

Väldigt lättlagad rätt. Betyg: 4/7

Jag serverade med en sallad som innehöll; Grönsallad, gurka, tomat, rödlök avocado. Samt en skvätt olivolja med citronsmak, en skvätt vinäger & lite peppar.

Fetaost-röran är förövrigt väldigt god kall som tillbehör också.
Dock tog jag 75 gram fetaost, och då blev den ganska rinnig, så tillsätt mer fetaost eller ta mindre Creme Fraiche om du vill ha den tjockare.



Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Ser jättegott ut :)



SV: ja hör av dig när du vet mer om det :D

2010-01-18 @ 23:45:34
URL: http://sofija.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback