Hopprep, träningstips & tävling i ett!

Jag har faktiskt valt att vara med i en tävling på en blogg!
Det är inget jag brukar vara, men denna tävlingen pågår i en bra blogg som skrivs av en tjej som verkar vara en riktig kämpe. Priset i tävlingen är något som skulle passa mig bra med tanke på att jag befinner mig i starten av ett hälsosamt & aktivt liv. Priset är nämligen ett träningskit från Casall som innehåller en vattenflaska & ett hopprep. Det var hopprepet jag fastnade för! Hopprep påminner mig om lek & barndom, vilket får mig att associera till glädje och spratt. Att hoppa hopprep när man har några minuter över här hemma, vore ju inte helt fel, det är ju faktiskt ett utmärkt sätt att få lite extra motion och att få sprattla av sig lite. Så om inte annat har tävlingen gett mig en inspiration till en trevlig idé!

Ni återfinner tävlingen HÄR. Bloggen heter http://Sofija.blogg.se och där skriver Sofia om sin viktminskning, sin träning & kost!

I tävlingen ingick det även att man kunde ge träningstips! Tipset är helt och hållet mina egna tankar och jag säger inte att det stämmer för alla, men jag tänkte dela med mig av mitt träningstips här också:

"För att finna motivation till att träna är det sporrande att tänka på de mål man vill uppnå med träningen, men jag tror inte att det är det ända som krävs. För att träningen skall bli en naturlig del av ens vardag så krävs det även att man känner sig bekväm med den träningsform man utför. Med det menar jag inte att man måste tycka att varje pass är superroligt eller att det skall gå lätt! Svett och tårar är en del av fysisk träning, och det är delvis det som kan få en att ta i det där lilla extra, men jag tror att det krävs en viss grundläggande känsla av att man känner sig bekväm i den träningsform man utför för att träningen skall kunna bli regelbunden över tid!"

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hej hej,

kul att du vill hänga på Rivstart. Du är så välkommen. Jag lägger till dig på listan strax. Det är nu 6 veckor kvar. Helt korrekt.Veckans resultat rapporterar du senast söndag varje vecka. Hör av dig om du har funderingar.

Jag länkar till dig, du får säga till om det inte är OK. Välkommen!

2010-01-17 @ 09:13:51
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Sofia Werlin

Skoj att du är med och tävlar :)

2010-01-17 @ 10:41:15
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Viirran

Tack! :D Aa jag tycker också det ska bli kul att börja nu och verkligen tag i det. Men lycka till med din träning också! Det kommer säkert gå finfint! :D Men kom ihåg att inte träna allt för mycket i början för då tröttnar du och då blir det inte kul längre utan börja "lungt" öka efter hand så blir det roligare i längden. Men GOOD LUCK! =D Kram

2010-01-17 @ 11:02:15
URL: http://viirran.bloggagratis.se

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback